Trail

PDFDrukujEmail

Konkurencja techniczna, wymagająca skupienia i precyzji zarówno od konia, jak i jeźdźca. Jeździec pokonuje przeszkody, które może spotkać na co dzień. Tor przejazdu powinien być ułożony w taki sposób by pokazać konia w trzech chodach (stęp, kłus, galop) pomiędzy przeszkodami jako element manewru, a jakość chodu i jego kadencja podlega ocenie w ramach punktacji manewru. Na torze musi być min. 6 przeszkód. Trzy przeszkody są obowiązkowe – pokonanie bramki, cofanie między min. trzema markerami i przejazd przez min 4 drągi (mogą one być ułożone w prostej linii, w zygzak lub podniesione). Reszta to przeszkody z listy przeszkód dowolnych (czyli np. woda, przenoszenie przedmiotów, przejazd przez drewniany mostek, side pass i inne).

Polega ona na ocenie konia pokonującego przeszkody; w ocenie tej brany jest pod uwagę sposób ich pokonania, odpowiedź na pomoce jeźdźca oraz jakość ruchu konia. Wysoko ocenia się konie pokonujące przeszkody w dobrym stylu i tempie, o ile szybkość pokonywania przeszkód nie wpływa na poprawność wykonywanego manewru. Wysoko punktuje się także konie skoncentrowane na manewrze i, o ile przeszkoda na to pozwala, wybierające optymalny sposób pokonania przeszkody.


Punktacja zostaje obniżona za zbędne opóźnienie w podejściu do przeszkody lub wykonaniu manewru, a także za nienaturalny wygląd konia w trakcie pokonywania przeszkody.

poniedziałek, 01 sierpnia 2011 21:05

Sponsorzy